Projekty

Nasze projekty

  1. My beatiful Baltic. Hanza
  2. My Europe
  3. Młodzieżowe Lato Sztuki
  4. Czwartki Lekkoatletyczne
  5. Oczami Tolerancji

wtorek, 6 listopada 2012

Relacja z warsztatów edukacyjnych pod hasłem 'tolerancja' - Nadole 29-30.10.2012r.


Młodzież stawiła się punktualnie na zbiórkę o godz. 11.15 na Dworcu Głównym w Wejherowie. O godz.11.30 po wcześniejszym sprawdzeniu obecności przez opiekunów uczestnicy z ZSP nr1, ZSP nr3 pod opieką p. Anny Wenty, p .Karoliny Formella-Jankowskiej, p. Katarzyny Eikmann oraz kierownika wyjazdu p. Marioli Błaszczuk bezpiecznie wyruszyli do Nadola. Druga tura wyruszyła spod dworca o godz. 12.30 i równie sprawnie pod opieką p. Joanny Kwiatkowskiej, p. Waldemara Marcinkiewicza – ZSP nr4, p. Małgorzaty Wysokińskiej SOSW nr 1 oraz ZSP Reda p. Agnieszki Wielochowskiej szczęśliwie dotarła do Tyberiady.
Po rozlokowaniu w pokojach  grupa I udała się na smaczny domowy obiad, po którym pieszo przez” góry i doliny” ostatnimi resztkami sił dotarła do obiektu GOTiS w Gniewinie i hotelu „Mistral”. Na miejscu czekała na nas miła p. kierownik, która oprowadziła młodzież po hotelu, udostępniono do zwiedzania apartamenty zajmowane przez piłkarzy hiszpańskich podczas Euro 2012. Największa popularnością cieszył się apartament Ikera Casillasa, do którego każdy obowiązkowo chciał chociaż zajrzeć i poczuć obecność słynnego piłkarza. Po prezentacji spotu reklamowego o Gniewinie w sali kinowej młodzież udała się do obiektu GOTiS, gdzie część młodzieży została na bowlingu, a reszta po obejrzeniu pływalni, treningu na hali sportowej i filmu wróciła do Tyberiady.

Wędrówka do MISTRALA
Widok z MISTRALA


Sala projekcyjna w MISTRALU
Sala widowiskowo-kinowa w Gniewinie


Apartament Casillasa
Taras - MISTRAL



























W tym samy czasie kiedy pierwsza grupa zwiedzała obiekty sportowo-rekreacyjne  druga uczestniczyła w warsztatach o tolerancji na terenie ośrodka.
Zajęcia odbywały się na przemian w grupach mieszanych. Młodzież z zaciekawieniem i dużą aktywnością uczestniczyła w warsztatach z zastosowaniem nowej metody „Betzavta”.











Tworzenie domków marzeń i późniejsza rezygnacja z pragnień, umiejętność  budowania relacji opartej na tolerancji, wzajemnym szacunku i współpracy w przypadkowych grupach mieszanych pozwoliła również na obalenie stereotypów panujących w środowisku młodzieży ponadgimnazjalnej różnych typów szkół.
Po kolacji młodzież uczestniczyła w spotkaniu autorskim z pisarzem mieszkającym w Gniewinie p. Lesławem Furmagą.  Autor takich książek jak: ,,Pani pozna Pana ”,,Krab i Joanna,” ,,Lot pingwina”, „Rzeka bez brzegu” dzielił się z młodym pokoleniem swoim doświadczeniem jako pisarz, wykładowca w Wyższej Szkole Morskiej i długoletni żeglarz.
Ten ostatni temat wywołał reakcję młodzieży, która zadawała wiele pytań.

Po spokojnej nocy młodzież również w grupach uczestniczyła w swoich zajęciach zgodnie z harmonogramem.
 
Po śniadaniu kolejne warsztaty w grupach 14 osobowych oraz wycieczka piesza do elektrowni szczytowo-pompowej w Żarnowcu-Czymanowie. Po elektrowni oprowadzał nas inżynier, który w bardzo ciekawy sposób opowiedział o tajnikach działania elementów elektrowni: zbiornika górnego, rurociągu derywacyjnego, siłowni, kanału odpływowego, zbiornika dolnego. Po fascynującym i naukowym wykładzie młodzież wróciła na obiad, po którym ponownie uczestniczyła w warsztatach. Na zakończenie  nastąpiła ewaluacja projektu w grupach z zaskakującym dla organizatorów wynikach.

Elektrownia szczytowo-pompowa w Czymanowie
'serce' elektrowni
Siłownia w elektrowni











100% młodzieży stwierdziła, że wyjazd na warsztaty poza szkołę to wspaniały pomysł. Padały również sugestie dłuższego pobytu w celu obalenia stereotypów oraz zintegrowania się z młodzieżą z innych szkół. Wszystkim uczestnikom oraz opiekunom bardzo podobał się wyjazd i program pobytu, dlatego warto zorganizować tego typu warsztaty w maju dla uczestników projektu pozostałych szkół, którzy nie wzięli udziału w tym przedsięwzięciu.
Po uporządkowaniu pomieszczeń, wpisie do kroniki młodzież ze łzami w oczach opuszczała Tyberiadę.
Po spotkaniu z młodzieżą nasuwa się wniosek o kontynuacji projektu i potrzebie spotkania warsztatowego poza szkołą. Tyberiada jest optymalnym miejscem ze względu na dobre warunki prowadzenia warsztatów, miłą rodzinną atmosferę, domowe jedzenie, a przede wszystkim atrakcyjną cenę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz